Dary ľudí z firiem boli opäť štedrejšie
#GivingTuesday sa pomaly udomácňuje aj v darcovskej stratégii firiem. K oslave štedrosti sa ich registráciou oficiálne pripojilo 53 a ďalšie oslavovali dobro na sociálnych sieťach. Dobré skutky sa diali v 51 mestách a obciach. Viac ako 2600 zamestnancov a zamestnankýň firiem darovalo peniaze, materiálnu pomoc či svoj čas viac ako 160 organizáciám.
Firmy zbierali finančné prostriedky prostredníctvom darcovských výziev, adoptovali šeky, organizovali predajné trhy, interné predaje koláčikov či tomboly. Vyzbieranú sumu pre organizácie sa mnohé z nich rozhodli ešte navýšiť alebo zaokrúhliť.
Okrem finančných darov sa pomáhalo aj materiálne
Každá registrovaná firma sa zapojila minimálne dvomi štedrými aktivitami . Väčšina firiem sa zamerala na materiálnu pomoc. Zbieralo sa oblečenie, drogéria, školské pomôcky, vybavenie pre útulky a ďalšie. Najobľúbenejšou aktivitou opäť zostáva príprava vianočných krabičiek pre osamelých seniorov „Koľko lásky sa zmestí do krabice od topánok“ a stromček splnených prianí, ktorý okrem radosti rozdáva vianočné darčeky deťom zo sociálne znevýhodneného prostredia.
Overené prepojenia pre viac štedrosti
V tomto ročníku sme pokračovali v spolupráci s darcovskými a dobrovoľníckymi portálmi. Vďaka tomu sme vyčíslili sumu finančnej podpory venovanej viac ako 400 organizáciám. Ľudia mohli darovať aj svoj čas a vedomosti. Dobrovoľnícke príležitosti po celom Slovensku mohli (a stále môžu) objavovať prostredníctvom Národnej databázy dobrovoľníctva (link), pomáhať organizáciám odborne alebo mentorsky môžu prostredníctvom príležitostí na GrownI.sk.
Spojenie Nadácie Pontis s darcovskými a dobrovoľníckymi portálmi prinieslo cez tisíc darcovských výziev a 23 dobrovoľníckych príležitostí. Výsledkom tejto spolupráce pri príležitosti #GivingTuesday je úctyhodná suma viac ako 818-tisíc eur, ktorou prispeli štedrí darcovia v období od 26. novembra do 10. decembra. Podporili nielen individuálne, ale aj firemné výzvy na pomoc konkrétnym neziskovým organizáciám.
Generátor dobrých skutkov a Urýchľovač dobra
Novinkou tohto ročníka #GivingTuesday bol Generátor dobrých skutkov, ktorý priniesol inšpiráciu na 473 dobrých skutkov. Výhodou generátora je, že nekončí a každý ho môže využívať celoročne, zakaždým, keď chce urobiť dobrý skutok.
Vďaka spolupráci a podpore Nadácie Tesco sme #GivingTuesday mohli priniesť do všetkých obchodných prevádzok Tesco po celom Slovensku. S projektom na oslavu dobra sa tak mohli zoznámiť ďalší ľudia na Slovensku.
Možnosť zverejniť svoju finančnú, materiálnu alebo dobrovoľnícku výzvu prostredníctvom Urýchľovača dobra využilo 82 organizácií. Potenciálni darcovia z radov firiem aj verejnosti tak mohli lepšie nasmerovať svoju pomoc podľa zvolených kritérií, či už podľa lokality pomoci, jej formy alebo oblasti činnosti organizácie. Túto možnosť využilo 138 návštevníkov webu GivingTuesday.sk.
Ďakujem za všetky dobré skutky aj za motiváciu naďalej šíriť myšlienky #GivingTuesday.