Prihláste sa na interaktívny webinár, na ktorom získate inšpiráciu a spolu s tímom GivingTuesday vypracujete základ vašej úspešnej kampane.
Na tomto webinári si vypočujete skúsenosti 3 neziskoviek, ktoré pozdieľajú skúsenosti s tvorbou kampane, fundraisingom a oslovením darcov počas GivingTuesday. Následne vás prevedieme návodom na tvorbu kampane. Spoločne si načrtneme vašu kampaň na rok 2022, aby ste z webináru odchádzali s pevným základom, na ktorom vašu kampaň len doladíte.
Povieme si:
- Ako nastaviť svoj cieľ a čo všetko môžete kampaňou získať,
- ako vytvoriť dobrý príbeh a kde nájsť inšpiráciu,
- ako dostať váš príbeh k darcom,
- ako si vymyslieť dobrý vizuál,
- aj ako získať konzultáciu od GivingTuesday tímu.
Pre koho je webinár určený: Pre začiatočníkov vo fundraisingu, komunikácii alebo tvorbe kampaní z neziskoviek.
Dátum a čas: 20. september 13.30 – 15.30
Miesto: Zoom (link vám príde po registrácii)
Registrujte sa tu: https://bit.ly/3KzgWco
Program
13.30 – 14.00: Príklady úspešných kampaní z minulých ročníkov GivingTuesday
O svojich kampaniach nám prídu porozprávať zástupkyne organizácií Humánny pokrok, Pomoc druhému a Centrum rodiny, ktoré si GivingTuesday vyskúšali a zrealizovali úspešné kampane.
14.00 – 15.00: Ako na úspešnú kampaň – spoločné vyplnenie návodu
Aby sme organizáciám uľahčili prípravu na GivingTuesday, vyrobili sme toolkit Úspešná kampaň krok po kroku, ktorý si na webinári spolu prejdeme. Tento toolkit, ktorý slúži aj ako pracovný zošit, obsahuje užitočný návod, ako tvoriť kampane od určenia si svojho cieľa, cez ideu, prostriedky a vizuál kampane až po časovú os. Na záver si povieme tipy, ako urobiť pár efektívnych vecí aj na poslednú chvíľu.
15.00 – 15.30: Otázky a odpovede
Priestor pre vás, aby ste sa pýtali na všetko, čo vás zaujíma.
Kto sa s vami podelí o skúsenosti?
Komunikácia s darcami počas 6 ročníkov GivingTuesday: Centrum rodiny
Prezentuje: Alžbeta Šporerová, riaditeľka
Centrum rodiny sa do GivingTuesday zapája už 6. rok, teda od úplného začiatku tejto iniciatívy na Slovensku. Centrum vytvorilo výzvy, ktoré v počte darov prekonali očakávania všetkých, aj také, ktoré úspech nemali. Riaditeľka centra A. Šporerová sa podelí o svoje skúsenosti s písaním GivingTuesday výzvy na oslovenie nových darcov a aktivizovaním komunity existujúcich individuálnych aj firemných darcov.
Ako centrum komunikuje si môžete pozrieť napríklad na ich Instagrame.
Fundraising na nepopulárne témy: Humánny pokrok
Prezentuje: Ivana Kováčiková, junior fundraiserka
Cieľom kampane Humánneho pokroku bolo vyzbierať 300 eur na zlepšenie životných podmienok zvierat, konkrétne sliepok v klietkových chovoch. Hoci téma sa to môže zdať menej populárna, Ivane Kováčikovej sa podarilo vyzbierať 500 eur a získať niekoľko pravidelných darcov. Na webinári porozpráva, aké nástroje zvolila na oslovenie darcov a ako jej v tom pomohli taktiky na wording, teda tvorbu textov.
Ako organizácia komunikuje si môžete pozrieť napríklad na ich Instagrame.
Fundraising cez konkrétne príbehy: Nadácia Pomoc druhému
Prezentujú:
- Ľubica Chnápková, manažérka darcovského portálu
- Katarína Spevárová, správkyňa nadácie
Nadácia Pomoc druhému svoju prvú GivingTuesday kampaň postavila na príbehoch detí so zdravotným znevýhodnením, ktorým v nadácii pomáhajú viac ako 15 rokov. Príspevky boli osobné, o konkrétnych deťoch, čo mohlo prispieť k dôvere darcov a uvedomeniu si dôležitosti darovania. Do kampane zapojila nadácia aj rodičov detí, úspešne oslovila influencerov a v priebehu mesiaca vyzbierala viac ako 8-tisíc eur.
Ako nadácia komunikuje si môžete pozrieť napríklad na ich Instagrame.