Myšlienky sú menou 21. storočia. Firmy a ich zamestnanci prirodzene ovládajú know-how v mnohých témach. Na druhej strane neziskové organizácie v mnohých prípadoch nemajú čas a prostriedky týmto oblastiam sa do hĺbky venovať. Príkladov je veľa - či už si vezmete právne otázky, personalistika, dane a mzdy, pre neziskové organizácie je to často španielska dedina. Zmeny zákonov tomu tiež nepomáhajú. Potrebné know-how je však vo firmách samozrejmosťou a podeliť sa oň má pre neziskové organizácie veľký význam.
Zamestnanci Accace si uvedomili hodnotu svojho know-how a prispeli na dobrú vec svojím časom a vedomosťami. Počas #GivingTuesday sa firma podelila sa o svoje expertné vedomosti a podala tak pomocnú ruku neziskovým organizáciám. Zorganizovala totiž pro bono odborné školenie na tému Mzdy a personalistika v praxi pre zástupcov 16 organizácií. Pomohla im tak zorientovať sa v tejto oblasti.
Darovať je jednoduché – zapojiť sa môže každý
Okrem školenia pripravila firma Accace v rámci #GivingTuesday viacero ďalších aktivít rôzneho charakteru s cieľom zapojenia čo najväčšieho počtu zamestnancov. Niektorí sa zúčastnili venčenia psov a zbierky do útulku Sloboda zvierat, iní zorganizovali zbierku počítačov a elektroniky pre detský domov na východe Slovenska. Ďalší dobrovoľníci venovali svoj čas v Domove dôchodcov, kde pripravili dielničky na výrobu vianočných ozdôb a rozhovormi spríjemnili seniorom predvianočný čas. Každý zamestnanec si tak mohol vybrať, ktorá aktivita mu je najbližšia a v čom by pomohol najradšej.
„Tento projekt nás donútil zastaviť sa na chvíľu a zamyslieť sa počas tohto predvianočného konzumného obdobia, ako môžeme pomôcť druhým,“ zhodnotila Denisa Turzová, Marketing Team Leader, Accace.
Deň darovania potešil darcov i obdarených
Aké boli reakcie na prvý #GivingTuesday? Iniciatívu Accace si pochvaľovali nielen zapojené neziskové organizácie, ale i samotní zamestnanci, ktorí privítali možnosť angažovať sa v komunite a pomôcť druhým v rámci svojho pracovného času. Mohli stráviť čas spolu s kolegami a lepšie sa spoznať aj z inej stránky. Zapojenie zamestnancov do spoločných dobročinných aktivít teda môže slúžiť ako neformálny teambuilding a je ďalším spôsobom, ako utužiť vzťahy na pracovisku.
V roku 2017 sa #GivingTuesday konal na Slovensku po prvýkrát a pre mnohých účastníkov bolo darovanie svojho času, vedomostí či vecí prvou skúsenosťou tohto druhu. Mnohí tak museli prekonať strach z neznámeho. Odmena sa však dostavila v podobe dobrého pocitu a radosti, ktorú mohli zdieľať s tými, ktorým pomohli.