Spoločnosť Berlin Brands Group (BBG), ktorú sme až do minulého roka mohli poznať pod názvom Electronic-star, vznikla v roku 2012 rukami slovenských a nemeckých zakladateľov ako internetový obchod s kvalitnou elektronikou. Momentálne pôsobí v jedenástich krajinách Európy a na Slovensku prevádzkuje e-shop, zákaznícke centrum, servis a showroom v Bratislave. V ich ponuke nájdete okrem vlastnej značky elektroniky a domácich spotrebičov aj športové či záhradné vybavenie.
Ako firma sa do #GivingTuesday v roku 2019 zapojili prvýkrát. Na ceste spoločenskej zodpovednosti to však nie je jediná aktivita, ktorú firma vyvíja. Na tému plytvania potravinami a ako proti tomuto problému bojovať upozorňovala širokú verejnosť kampaň Odpadlíci, kde prinášali tipy, články či recepty s cieľom zmeniť spotrebiteľské správanie k lepšiemu. Ani aktuálna situácia súvisiaca s pandémiou im nebola ľahostajná – boli jedným z iniciátorov výzvy Kto pomôže Slovensku hneď, ako na Slovensko udrel vírus COVID-19.
Hodnota nespočíva iba v stúpajúcich tržbách
Všetko to začalo iniciatívou zopár jednotlivcov vo firme, ktorí sa o Dni štedrosti na Slovensku dozvedeli a uvideli príležitosť ako zapojiť celú firmu. Zároveň sa pre nich #GivingTuesday stal akýmsi symbolickým spôsobom ako prejaviť vďaku ľuďom, ktorí u nich nakúpili počas dní nákupného ošiaľu Black Friday a Cyber Monday. „Ako spoločensky zodpovedná firma si uvedomujeme, že hodnota firmy nespočíva len v biznisových úspechoch, ale aj v tom, v akej miere sa snaží vďaka týmto úspechom pomáhať a vytvárať lepšiu spoločnosť pre ostatných,“ hovorí Romana Gulišová, projektová manažérka v Berlin Brands Group.
Fun zóna v detských domovoch
#GivingTuesday poňali hneď na prvýkrát vo veľkom. Pripravili si nie jednu, ale až štyri aktivity, do ktorých zapojili aj samotných zamestnancov. „Desiatim detským domovom sme pomohli vytvoriť BBG fun zónu z portfólia produktov nášho e-shopu. Deti sa teraz môžu hrať s karaoke setom, stolným futbalom a premietať si napríklad filmy prostredníctvom projektora na premietacom plátne,“ hovorí Romana. Ďalšími aktivitami boli dobrovoľnícka pomoc Matézskemu rádu s rozvozom jedla ľuďom, ktorí sú odkázaní na pomoc druhých a zamestnanci sa tiež neštítili pomáhať v stánku na vianočných trhoch, kde nalievali charitatívny punč. Najviac zamestnancov sa však zapojilo do firemnej zbierky teplého oblečenia – najmä čiapok a rukavíc, ktoré následne poputovali do OZ Vagus, ktorí oblečenie rozdali ľuďom bez domova.
Iniciatívu prenechajú opäť zamestnancom
Do sviatku štedrosti a dobrých skutkov sa plánujú zamestnanci spoločnosti Berlin Brands Group zapojiť aj v tomto roku. „Verím, že hovorím za celý tím BBG, ale #GivingTuesday bola skúsenosť, ktorá mi otvorila oči a pripomenula, že sú medzi nami ľudia, ktorí sú na tom oveľa horšie ako väčšina z nás, a že si musíme viac vážiť veci, ktoré nie sú pre každého samozrejmosťou,“ vysvetľuje Romana a dodáva: „Konkrétny plán na tohtoročný #GivingTuesday zatiaľ nemáme. Určite však plánujeme vymyslieť niečo, kde by sme pomohli viacerým ľuďom naraz. Iniciatívu však prenecháme zamestnancom.“