#GivingTuesday prichádza v predvianočnom období a je skvelou príležitosťou, ako odštartovať charitatívnu sezónu a v denno-dennom zhone zaujať pozornosť zamestnancov. #GivingTuesday je pre ľudí atraktívny a má skvelý komunikačný potenciál. Svedčí o tom aj fakt, že sa za 6 rokov existencie rozšíril do viac ako 150 krajín sveta. Tento deň venovaný štedrosti totiž robí z darovania zážitok. Darovaním a zdieľaním na sociálnych sieťach s hashtagom #GivingTuesday či slovenskou obdobou #MôžemPomôžem sa človek stáva súčasťou globálneho hnutia a komunity darcov, ktorí spoločne prispievajú k pozitívnej zmene – v komunite, v spoločnosti i vo svete.
Darovaním získajú aj firmy
Zapojením sa do #GivingTuesday ukážete, že vám záleží na okolitom svete, že beriete svoje hodnoty a zodpovedné podnikanie vážne. Aj zákazníci sa čoraz viac rozhodujú podľa svedomia, nie peňaženky. Záväzok venovať percento z predaja na dobročinný účel nielen zlepší reputáciu firmy, ale pomôže získať i nových lojálnych zákazníkov či ambasádorov značky.
Benefity sa prejavia aj vo vnútri firmy. Nezištná pomoc komunite vytrhne zamestnancov zo zabehnutého kolobehu, podporí ich tímového ducha i pozitívnu firemnú kultúru. Zamestnanci by mali preto byť súčasťou filatropických aktivít firmy a #GivingTuesday je skvelou príležitosťou, ako ich zapojiť. Práve oni – ľudia – sú dušou, srdcom a tvárou každej kampane.
Kľúčom ku kampani, ktorá zaujme, je zapojiť zamestnancov a skombinovať štedrosť s kreativitou, napríklad zdvojnásobením darov zamestnancov alebo dobrovoľníctvom v pracovnom čase. #GivingTuesday je dokonale prispôsobivý a každý si vie nájsť svoj spôsob, ako pomôcť. Svedčia o tom aj minuloročné kampane.
Ako firmy pomáhali minulý rok?
- Zamestnanci firmy Eset podporili 3 projekty neziskových organizácií cez portál Dobrakrajina.sk. Nadácia Eset následne každý dar zdvojnásobila.
- Accace spravilo školenie pre neziskovky.
- Zamestnanci VSE organizovali vianočné pečenie v krízovom centre Dorka.
- Curaprox venoval zubné kefky ľuďom bez domova, pre ktorých tiež navarili večeru.
- Dobrovoľníci z KFC dezinfikovali priestory a hračky v rodinnom centre Dlháčik. Okrem pomoci venovali mamičkám a deťom vecné dary a pripravili pre nich catering.
Ďalšie inšpiratívne príklady z minulého roka nájdete tu.
Miláčik médií
#GivingTuesday prejavom štedrosti spája rôzne skupiny ľudí – charitatívne organizácie, rodiny, jednotlivcov, malé i veľké firmy aj ich malých a veľkých šéfov. Mnohí vystupujú zo svojej komfortnej zóny a skúšajú niečo nové. V tento deň darovania teda sa píšu neobyčajné príbehy o veľkých veciach a pozitívnych zmenách, ktoré ľudia spoločne dokázali. Niet sa čo čudovať, že média majú o #GivingTuesday veľký záujem. Buďte súčasťou tohto celosvetového sviatku a napíšte si tento rok svoj vlastný príbeh o štedrosti.
Informujte svet o tom, ako a komu na #GivingTuesday pomôžete a zaregistrujte svoju firmu.